25-26 SEPTEMBER
2024

VOEDINGSBEDRIJVEN KOPEN RECHTSTREEKS IN BIJ LEVERANCIERS

Nieuws

VOEDINGSBEDRIJVEN KOPEN RECHTSTREEKS IN BIJ LEVERANCIERS

12/10/2021

“Steeds meer voedingsbedrijven kopen mediterrane ingrediënten rechtstreeks bij de leveranciers”, zegt Richard Peper van foodbroker Don Pepe. “De importeur/distributeur slaan de voedingsbedrijven over. Dat scheelt in de kosten, maar dat niet alleen.”

“Steeds meer voedingsbedrijven kopen mediterrane ingrediënten rechtstreeks bij de leveranciers”, zegt Richard Peper van foodbroker Don Pepe. “De importeur/distributeur slaan de voedingsbedrijven over. Dat scheelt in de kosten, maar dat niet alleen.”

 

 

Don Pepe is meer dan 30 jaar actief als foodbroker op de mediterrane markt. “We beschikken over 30 jaar ervaring en kennen de trends in mediterrane voeding en ingrediënten”, zegt Richard Peper, zaakvoerder van Don Pepe. Hij is stellig van mening dat artikelen geproduceerd moeten worden waar ze oorspronkelijk vandaan komen. “Je krijgt daardoor de pure smaak, emotie en cultuur erin. Je proeft daarom het verschil ook. Dankzij onze persoonlijke, betrouwbare contacten met de producenten kennen we hun producten en blijven we op de hoogte van de laatste innovaties. We kunnen voedingsbedrijven hierin adviseren. We zijn altijd op zoek naar specifieke ingrediënten die zich onderscheiden in smaak en kwaliteit en meerwaarde geven aan een product.” Een belangrijk voordeel van samenwerken met Don Pepe is vooral de efficiëntie bij de inkoop en de lagere kosten voor de klanten. “Wij hebben geen voorraden.”

 

 

Productontwikkeling


Samen met voedingsbedrijven werkt Don Pepe binnen een co-creatieproject ook aan productontwikkeling. “Onze grootste kick is het ontwikkelen van een product dat een klant nog niet bedacht heeft, maar dat wel past binnen het productassortiment van het voedingsbedrijf”, vervolgt Peper. “We helpen bedrijven bij het verkrijgen van strategisch concurrentievoordeel door het ontwikkelen van vooruitstrevende producten die aansluiten bij de wensen van de doelgroep van het voedingsbedrijf.” Don Pepe stelt het bedrijf interessante ingrediënten en bijhorende recepten voor. Peper: “We kunnen desgewenst het volledige productontwikkelingstraject, van concept tot productintroductie, uit handen nemen van het voedingsbedrijf.” Uiteraard wordt rekening gehouden met een belangrijke trends als minder zout en clean labels. Een belangrijke troef van mediterrane producten is natuurlijk het gezonde imago.

 

Gerelateerd nieuws

19/09/2024

Collageenpeptiden winnen steeds meer aan populariteit bij het verbeteren van de schoonheid. “Hier is echter nog veel nood aan de bewustwording van de consument en de voorlichting door beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg”, zegt Tess Plaquet van Rousselot.

19/09/2024

Binnen zijn doctoraat onderzocht Michiel Schreurs aan de KU Leuven hoe we AI ook kunnen toepassen om de smaak van voeding te voorspellen en begrijpen; waar beter te beginnen dan bij Belgische bieren. Hij steekt van wal met allereerst algemene conclusies over Artificiële Intelligentie en machine learning in de praktijk.

19/09/2024

De chocolade-industrie staat voor een ongekende uitdaging. Klimaatverandering en jarenlange ondermaatse investeringen in cacaoplantages hebben de cacaoprijzen het afgelopen jaar drastisch de hoogte ingejaagd.

19/09/2024

Het seminarprogramma van Intrafood:24 omvat twee actuele thema’s: ‘Toepassing van AI bij productontwikkeling’ en ‘Hedendaagse, gezonde nutritionele concepten met duurzame natuurlijke ingrediënten’, licht professor Koen Dewettinck (UGent) alvast een en ander toe bij deze editie van de Intrafood-beurs die doorgaat op 25 en 26 september 2024.

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.