Onze missie is voedingsbedrijven ‘future proof’ te maken in een snel veranderende consumentenmarkt”, benadrukt verkoopdirecteur Carl Vandermeulen van Snick Euroingredients. Innovaties komen best tot stand dankzij partnerships.
“Onze missie is voedingsbedrijven ‘future proof’ te maken in een snel veranderende consumentenmarkt”, benadrukt verkoopdirecteur Carl Vandermeulen van Snick Euroingredients. Innovaties komen best tot stand dankzij partnerships. Vertrouwen en integriteit zijn de basisvoorwaarden. “Meedenken met onze klanten in de voedingsindustrie en aanvoelen wat ze nodig hebben, vereist technische kennis en expertise. Onderzoek en ontwikkeling zijn de krachtige motor van onze toekomst. Onze voedingstechnologen slagen er in om creatieve, conceptuele en innovatieve oplossingen te bieden op maat”, weet de verkoopdirecteur. “Snick Euroingredients is een totaalleverancier. Een voordeel van het brede ingrediëntengamma is onze wendbaarheid.”
“2021 gaat de geschiedenisboeken in als het jaar waarin plantaardige voeding definitief ingang vond bij het grote publiek”, vervolgt Vandermeulen. “Plant-based producten worden niet langer alleen door vegetariërs of veganisten gekocht, maar steeds meer door flexitariërs.” Uit marktonderzoek blijkt dat consumenten om diverse redenen voor deze producten kiezen. Flexitariërs laten zich vooral leiden door gezondheidsmotieven, maar ook door behoefte aan variatie in het eetpatroon. Vegetariërs en veganisten eten bewust geen vlees.
De voornaamste uitdagingen waar de voedingsproducenten en de leveranciers van de ingredienten voor staan, zijn een lekkere smaak en een aangename textuur. Vandermeulen: “Voor flexitariërs is het vooral belangrijk dat de vleesvervangers naar vlees smaken. De beleving moet dezelfde zijn. Voor vegetariërs en veganisten moeten de producten gewoon lekker en gezond zijn.” Hij adviseert bedrijven die mee willen surfen op deze trend vooral om volwaardige producten te ontwikkelen die passen in een gevarieerd eetpatroon.
Meer informatie via: www.snick.be/nl/home
Foto: Snick EuroIngredients
“Croky chips zijn bekend om zijn sterke smaken en knapperigheid. Deze eigenschappen zijn belangrijk, zeker gezien andere merken hun smaakintensiteit onlangs hebben verminderd,” zegt Matilde Taverniers van Roger and Roger.
“We zijn verheugd om Factory of the Future Award 2025 te ontvangen. Het bevestigt onze inspanningen en motiveert ons om onze reis naar een duurzame en innovatieve toekomst verder te zetten”, beklemtoont Olivier Carlens, Site Manager van Puratos Lummen, over de prijs.
Binnen het West-Vlaamse expertise- en innovatiecentrum NuHCaS-samenwerkingsverband werken onderzoekers en professionals uit verschillende disciplines in de voedings- en gezondheidssector samen om innovatie en kennisuitwisseling te bevorderen. Ellen Fierens van Flanders’ FOOD meldt dat het de ambitie is om deze samenwerking in 2025 uit te breiden...
"We zijn ervan overtuigd dat het soms meer tijd vergt om duurzame waarde te creëren," aldus Hilde Van der Straeten van Korys. "De waarden van onze investeringsmaatschappij zijn voortgekomen uit het DNA van de familie Colruyt en haar jarenlange ervaring in duurzaam en op waarden gericht ondernemerschap."